Przejdź do głównej zawartości

Działania rekrutera

Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i dokładnie określić, czym ta kobieta zajmowała się zajmować oraz jakie są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet bycia pewnych cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.


Im dokładniej uda się wskazać profil idealnego kandydata, tym łatwiej jest później taką osobę znaleźć. Kolejnym krokiem jest opublikowanie ogłoszenia oraz selekcja przysłanych dokumentów aplikacyjnych.

Po wstępnej selekcji następuje najtrudniejszy chyba etap procesu rekrutacji, czyli rozmowy kwalifikacyjne. Podczas rozmów kwalifikacyjnych następuje bowiem konfrontacja informacji zawartych w nadesłanych przez kandydatów CV ze stanem faktycznych.

O szkoleniach i rekrutacji: Co daje szkolenie z rekrutacji?

Etap rozmów kwalifikacyjnych powinien zakończyć się wyborem najlepszego kandydata. Jeśli jednak tak się nie stanie, procedurę rekrutacji trzeba przeprowadzić ponownie.
Oczywiście, w każdej firmie proces rekrutacyjny wygląda nieco inaczej, natomiast większość stosuje z powodzeniem powyższy, tradycyjny model.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co to są webinary

Niełatwo wyszukać na rynku firmę, która w sposób pełny zajmuje się szkoleniem swoich kursantów. Są tematy, które niełatwo będzie omówić na spotkaniach szkoleniowych. Dlatego zyskuje na znaczeniu propozycja, by uzupełniać je poprzez webinary.

O prawie pracy

Zmienia się także cyfra w dacie, jednak nie tylko - nowy rok to czas, kiedy często idą w życie nowe rozwiązania prawne, czy te zmiany w rozwiązaniach prawnych już istniejących. W 2017 roku zmieniło się wiele przepisów obowiązujących prawa pracy.

Czy warto inwestować w naukę zwinnych metodyk?

Zwinne zarządzanie staje się coraz popularniejsze na całym świecie, nie tylko w branży IT. To, co przemawia za wyborem tej metodologii zarządzania, to przede wszystkim nastawienie na elastyczność pracowników, nowoczesna organizacja całego zespołu oraz usprawniona komunikacja z klientem, która stoi się kluczem do sukcesu i pomyślnej realizacji projektu.